sâmbătă, 21 august 2010

Sea Dreams




Tortul asta il gandesc de cand m-am intors de la Constanta, de la mare....si iata-l pus in practica:)

Am preparat 2 feluri de blaturi, unul de chek si foi de bezea.

Pentru blatul de chek: - 5 oua

- 5 linguri zahar

- 5 linguri de faina

- 5 linguri de ulei

- 1/2 lingurita de praf de copt

- 2 linguri cacao

Am separat albusurile de galbenus. Albusurile le-am batut spuma, ca valurile marii.....cu zaharul, pe care l-am adaugat putin cate putin. Galbenusurile le-am amestecat bine cu uleiul si cacao si praful de copt, apoi am adaugat compozitia peste albusuri. Incet, cu ajutorul telului, incorporam bine ingredientele si adaugam la final faina. Intr-o tava tapetata, turnam compozitia si dam la cuptor, in prealabil incins, cam 30 min, in functie de cuptorul fiecaruia.


Foile de bezea : 5 albusuri batute foarte bine cu 5 linguri de zahar. Pe tava rotunda, sau chiar partea rotunda de la o forma detasabila, unsa cu ulei si tapetata cu hartie de copt, punem cu o lingura cat sa formam o foaie. Se da la cuptor. Atentie, trebuie sa fiti cu ochii in cuptor, ca foile de coc foarte repede, ele devin usor aurii.


Pentru crema de vanilie am folosit la plic din comert, crema de vanilie pentru torturi.

Pentru nucile caramelizate, am folosit 150 gr nuci macinate. Separat intr-o cratita, am pus 4 linguri de zahar pe care l-am topit, am adugat nucile si ca sa nu se intareasca, am stins cu 4 linguri de compot( de prune am folosit eu).

Pentru mousse de ciocolata : - 300 gr frisca batuta

- 125 gr frisca lichida

- 10 gr gelatina

- o ciocolata alba

Frisca lichida se incalzeste, apoi se adauga ciocolata bucatele si se amesteca continuu pana se topeste. Separat inmuiem gelatina in apa, apoi o adaugam in frisca incalzita, amestecam bine, apoi dupa ce sa racit o adaugam in frisca batuta . Mixam in continuare apoi dam pt 15 min la frigider.

Asamblarea foilor si ordinea lor:- Blat de chek, crema de vanilie, blat de bezea, nucile caramelizate, blat chek, mousse de cioco, blat de bezea, mousse, blat chek si decorare dupa preferinta cu mouuse-ul ramas.

Enjoy!:)


Niciun comentariu: