miercuri, 23 februarie 2011

tort cu iaurt

....mi-am facut tort.....si dietetic:)).....cu iaurt si biscuiti. Happy birthday to me!!!:P

Ingrediente blat de biscuiti : 300 gr biscuiti petit, un pachet (250 gr) unt topit, 20 gr stafide, esente, dupa preferinte, 6 linguri de lapte ( sa nu se intareasca fff tare biscuitii, e mai greu la taiat)

Ingrediente pentru creme : 400 gr iaurt de fructe piersici, si 400 gr iaurt de fructe visine sau capsuni ( la alegere), 400 gr frisca lichida, 2 pachete de gelatina praf, in creme eu am pus si cate 2 linguri de sirop fructe de padure.

Biscuitii se faramiteaza in robotul de bucatarie sau cu ajutorul unui borcan(in cazul meu) pentru ca am vrut sa se vada in sectiune si bucati mari de biscuiti, se amesteca bine cu untul topit, laptele si stafidele.
Pe tava in care asezam tortul, inelul detasabil, il infoliem iar in interior punem biscuitii inmuiati, si intindem uniform cu mainile. O lasam la rece pana preparam cremele.

Prima crema : 200 gr frisca batuta bine, apoi adaugam 400 gr iaurt si mixam. 10 gr gelatina o inmuiem in apa, apoi 2,3 secunde la cuptorul cu microunde sa se inmoaie, si turnam in crema. Mai mixam putin, si punem primul strat de crema pe blatul de biscuiti.

Eu am pus intre creme cateva piscoturi(asa se cere in casa, prajitura sa aiba si blat).
A doua crema se prapara la fel, dar intre ele sa fie o perioada de 15 min la rece.

Pentru decor, 1 plic de tort-gelle rosu, se prepara exact cum scrie pe plic. Se decoreaza apoi dupa imaginatie:)

o feliutza pentru voi!:)

Enjoy!:)

2 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

la multi ani!!! arata tare bine tortul!:))si reteta?:)

Dia spunea...

multumeesc de urare!o scriu, dar ma gandeam ca deja o stie toata lumea:P