luni, 30 mai 2011

Tort Crema de zahar ars


....zilele trecute am facut cadou un tort de genul acesta....mi sa lasat si mie, nu am mai mancat de ani buni asa ceva.....si desi azi, am zis ca am avut o zi proasta.....mi-am inveselit ziua cu ceva dulce si delicios.

Pentru blatul de crema de zahar ars : - 8 oua, 1 litru lapte, 13 linguri zahar.

In tava in care vom face tortul, topim 5 linguri de zahar pana devine caramel si tapetam bine. Laptele il incalzim putin, punem 8 linguri de zahar, amestecam pana se topeste apoi il turnam peste ouale batute bine .Compozitia lichida obtinuta, o turnam in tava si dam la cuptor. (in prealabil incins)

Pentru blatul de ciocolata : 5 oua, 5 linguri de zahar, 3 linguri apa, 5 linguri de faina, jumatate de lingurita praf de copt, 2 linguri cacao.


Ouale le separam, albusurile il batem spuma, adaugand cate o lingura de zahar, adaugam galbenusul omogenizat.....in timp ce mixam, adaugam cate o lingura de apa, apoi incorporam usor, faina, cacao si praful de copt.

Cand blatul de crema de zahar ars sa inchegat la suprafata, turnam si blatul de ciocolata si lasam sa se coaca.Putem incerca cu scobitoarea, cand nu sa luat nimic pe ea...sa copt. Scoatem tava din cuptor si lasam sa se raceasca. Apoi, cu grija....rasturnam pe o tava sau o farfurie mai mare(in functie de marimea tavii in care a-ti copt). Decoram dupa imaginatie.

Mai jos, tortul facut zilele trecute, pentru doi indragostiti:)


...si o felie pentru voi!
Enjoy!

Niciun comentariu: