sâmbătă, 4 februarie 2012

Kofta

Kofta Lamb (de miel), sau de ied in cazul meu, apartine zonei Kashmir, dar mai sunt si alte surse, cum ca ar fi din Turcia.....daca stiti voi si aveti mai multe informatii, va rog sa imi spuneti.


Ingrediente:
- 500 gr carne tocata (miel, ied sau porc)
- 3 ardei iuti sau un varf de lingurita de pasta de ardei iute
- 1 lingura iaurt
- 1 lingura ghimbir razuit
- 1/2 lingura coriandru pudra
- 1 lingurita garam masala
- 1 lingura ulei.



Ingrediente sos:
- 3 linguri ulei
- 1 lingurita zahar
- 1 ceasca de iaurt
- 2 lingurite garam masala
- 1/2 cana apa
- piper, sare dupa gust
- cardamom(optional)


Pasta de carne se amesteca cu ingredientele, se formeaza bilute, si se trec prin tigaie cu putin ulei pana prind o crusta. (in cazul meu, le-am facut la cuptor)
Toate ingredientele pentru sos in afara de sare,piper si cardamom, se pun intr-o cratita, se dau in fiert, apoi punem bilutele de carne in compozitie si mai lasam sa fiarba pana carnea e facuta (daca nu le-ati facut la cuptor), iar spre final adaugati sare, piper , cardamom dupa gust. 


De ce arata sosul meu asa?!, o sa radeti.....pentru ca eu am avut carne de ied, pe care am taiat-o de pe niste oase primite de la socrii, si am maruntit-o cu cutitul. Am crezut ca un ou le va lega, si voi avea niste bilute frumusele...dar nuuu, ele s-au incapatanat sa se imprastie in toata tigaia. Si tot asa le-am pus in sos.
Si ca razbunare, sa am chiftele la mancare, mi-am cumparat carne de porc, pe care am condimentat-o identic, le-am copt la cuptor, unele dintre ele le-am tavalit in susan.
Acelasi gust, aceeasi savoare:)
Am servit-o cu orez fiert cu turmeric.

Reteta o am de la buna mea prietena, Misha:)


Enjoy!

2 comentarii:

Misha spunea...

Te pup draguta
arata fff bine
trebuie musai sa prestez si eu ca ma tot imping de la spate la reteta asta dar...nu ciu ce e cu mine :P lenea asta...
cu prima ocazie prestez :D :)
oricum a iesit bine ca aspect si sper ca v-a placut ca gust :)

Dia spunea...

A fost foarte gustoasa, de data asta am mancat si eu carne de ied:)).noroc cu tine;), te incurajez sa o prestezi, pup:*