marți, 7 februarie 2012

Tarta inima cu pere si ananas

Fiind in luna iubirii, m-am gandit sa transform tarta cu mere, si sa-i schimb forma:)....o inima, e doar un inceput, am mai multe planuri cu forme de inimi:P
Reteta folosita e aceeasi ca la tarta cu mere

Ingrediente aluat :  
- jumatate pachet de unt
- 200 gr faina
- 30 ml apa
- 1 lingurita zeama de lamaie
- 2 linguri zahar
- 1 lingurita praf de copt
- vanilie, un praf sare, un ou pentru uns.


Pentru forma de inima, sfatul meu e sa dublati cantitatea la aluat, sa va ajunga si pentru decor.(la tarta cu mere, am folosit o forma cu peretii detasabili cu diam. 18 cm). Forma o ungeti bine cu unt, apoi taiati doua fasii de hartie de copt, si le asezati in x, in tava,
apoi intindeti aluatul bine pe masa de lucru si il asezati in tava. De ce am procedat asa?!cand nu aveti tava cu peretii detasabili, e mai usor sa scoateti blatul copt.

Ingrediente umplutura:
- 1,5 kg pere curatate de coaja si maruntite
- ananas bucati din compot, jumatate din compozitie, fara zeama
- 2 linguri stafide
- zahar pudra dupa gust
- esenta de vanilie
- 1 lingura de scortisoara

Dupa ce am curatat perele si am amestecat cu ananasul, le-am adaugat zaharul si celeleate, si asezat in tava peste aluat.
UN SFAT! Eu nu am mai pus fructele la fiert sa le scada zeama, si dupa coacere a lasat ceva zeama. Voi puteti sa fierbeti putin fructele, sa nu isi mai lase zeama multa in aluat.
Dupa ce asezati formele dorite peste fructe, ungeti cu un ou batut, si presarati zahar. Se da la cuptor cca 40-50 de min, in functie de cuptor, pana blatul este rumen. Cu ajutorul benzilor, puteti verifica in timpul coacerii, ridicand una dintre ele.
Dupa ce am scos din cuptor si sa racit (lasati sa se raceasca in forma), am presarat bezele sfaramate.
Enjoy!

4 comentarii:

Timea spunea...

O tarta tare frumoasa si buna!

Dia spunea...

Multumesc frumos, Timea!:)

DiaMar bucataria galbena spunea...

Minunata tarta.Pup!

Dia spunea...

DiaMar,multumesc a fost ff gustoasa, merita incercata:)pup