luni, 20 februarie 2012

Tort de ciocolata si bezea

Tortul asta e cu poveste. Iar povestea incepe de la niste mini tortulete pregatite saptamana trecuta pentru un botez. Mini tortuletele se cereau a fi dreptunghiulare, si ca sa fie aratoase, la fiecare tava taiam marginile. Au fost facute cu crema de ciocolata si visine, insiropate usor cu zeama din compotul de visine.
Ele au aratat cam asa :
....imbracate in fondant si decor cu nasturei pictati, ceva de genu' , a fost si tortul mare.

Buuun. Sa trecem la prepararea blatului, in tava de 35/40 cm.

Ingrediente blat:
- 10 oua
- 10 linguri zahar
- 12 linguri faina
- 5 linguri ulei
- 2 linguri cacao
- esenta de vanilie, rom
- o lingurita praf de copt
Ouale se separa, albusul se bate spuma, se adauga zahar treptat si se bate pana ajunge ca o bezea. Galbenusul se amesteca cu uleiul, se toarna peste albus, se adauga cacao, esentele, praful de copt, si treptat faina, incorporandu-se usor.
Compozitia se pune in tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor.

Ingrediente crema:
- 125 ml frisca lichida
- 250 gr ciocolata de menaj
- 300 ml frisca batuta
- 1 lingurita gelatina ( 2 g)
- 1 borcan mare de visine in compot fara samburi
Frisca lichida se incalzeste, se adauga ciocolata maruntita in ea, si se amesteca pana se topeste. Gelatina se hidrateaza in putin apa, apoi se pune in ciocolata, si se amesteca pana nu se mai observa granulele in ciocolata calda.
Cele 300 ml frisca, se bat bine, apoi ciocolata racita se toarna in frisca batuta si se mai mixeaza pana se incorporeaza bine.

Dupa ce blatul sa racit, se taie in doua, se insiropeaza cu zeama compotului, crema se intinde uniform pe blat, se pun visine, si se acopera cu celalalt blat. Se da la rece, si se taie dupa cateva ore sau a2a zi.

Cam asta e pana aici cu mini tortuletele. Dupa ce le-am taiat marginile, m-am ales cu gramada mare de colturi si margini. Ce sa faaaac cu ele, ca doar nu am sa le dau la caini. Sa mancat ce sa mancat din ele, da' pana cand asa?!
Si ca sa rezolv ce a mai ramas, am tapetat o forma de tort rotunda de diametru 20 cm, cu folie trasparenta, am indesat bine in ea bucati de blat, am insiropat din nou cu zeama de compot de visine, ....si pentru un plus de gust, am desfacut o cutie de mascarpone, pe care am amestecat-o cu 3 linguri de zahar, 3 linguri de frisca lichida, esenta de vanilie, si am pus peste bucatile de blat indesate in forma. In crema am pus si 2 linguri de visine. Crema am acoperit-o cu alte bucati de blat, si am dat la rece, pana azi.....operatiunea de indesat, fiind ieri:D.

Deci, o luam putin inapoi cu povestea, v-am zapacit....putintel:P

Cum azi am avut o alta comanda de placinta cu branza cu aluat de cozonac, si in compozitie folosesc numai galbenusuri, trebuia sa le gasesc neaparat o intrebuintare albusurilor.

Zis si facut, preparat bezea:
- 5 albusuri
- 7 linguri cu zahar
- 1 lingura amidon de porumb
- 1 lingurita esenta de cafea

Am mixat bine albusurile, apoi treptat am adaugat zaharul, si am mixat pana compozitia ramane pe paletii mixerului. La final am adaugat lingura de amidon si esenta de cafea.
Am pus bezeaua in pos, si am ornat frumusel tortuletul meu, apoi l-am introdus in cuptor...pret de vreo 10 minutele, da' stati cu ochiu' pe el, pana se rumenesc varfurile bezelei si putin pe margini.
Dupa ce l-ati scos, lasati sa se raceasca, apoi zdup cu el iar in frigider.


 Dupa ce sa racit, am pus peste el cativa stropi de zeama din fructe de padure puse pe foc cu lingura de zahar. Se taie cu incredere o felie generoasa, pentru ca va asigur, o sa vreti si a2a felie:))
Cu bucata asta imi astept prietenii dupa placinta, si uite asa, maine tortul meu va fi doar vis.....dulce vis...

....si cam atat:)
Nu pot sa va mai spun altceva, decat, ca merita incercat....chiar si din resturi:)

4 comentarii:

Anonim spunea...

buna tortu este minunat dar am o intrebare daca nu te superi tortu cu crema pui bezele si pui in cuptor nu se topeste crema ai retete minunate de nota 1o succes

Dia spunea...

Nu ma supar, nu sa intamplat nimic cu crema:). L-am lasat la cuptor 10 min...cat sa rumenit bezeaua:)
Multumesc pentru vizita!

Anonim spunea...

multumesc din suflet pt raspuns ai un blog minunat si retete pe masura succes si la alte retete minunate

Anonim spunea...

Tort cu crema caramel si ciocolata superb tortu ma numesc ely pacat ca nu a gustat mincarea ta faci lucruri estraordinare mare pacat ca nu ne baga nimeni in seama sa ne spuna ce bun a fost sau sa fie apreciat daca ai timp postezi tortu cu crema caramel si tortu masinuta arata bestial poate cu timpu cind ai timp sa le pui iti urmaresc cu mare drag blogu