marți, 29 ianuarie 2013

Ciocolata de casa cu merisoare si papaya

De vreo 2 saptamani, o pritena de pe fb ma tot intreaba de martioare de ciocolata. Fara sa ma gandesc la nimic, i-am zis doar sa aiba rabdare. M-am tot gandit si rasucit, cum sa-i indeplinesc dorinta. Sa faci topesti ciocolata menaj si sa o decupezi, risti sa crape.......apoi mi-am adus aminte ca nu am mai facut ciocolata de casa de cand eram fata la mama.
M-am inarmat cu cele necesare.....si vedeti ce-a iesit! :)

Ingrediente :
- 500 gr lapte praf
- 250 gr unt
- 500 gr zahar
- 2 linguri cacao
- 200 ml apa
- 50 gr merisoare
- 50 gr papaya
- esenta de vanilie

Preparare:
- Apa cu zaharul se pun la fiert cca 5-8 min, pana se formeaza un sirop. Se adauga untul, se amesteca pana se topeste, apoi se opreste focul. La final se adauga laptele praf , cacao, si se mixeaza sa nu se obtina cocoloase, si se incorporeaza fructele. Daca doriti puteti pune si nuci, arahide sau fistic.
Daca doriti, puteti imparti compozitia , sa obtineti si cioco alba. Mai intai mixati laptele praf, turnati partea alba intr-o tava unsa cu putin unt, si apoi in jumatatea ramasa mixati cu cacao. (asa am procedat eu)
Se da la frigider pentru o noapte.
Din compozitia alba, am facut si martisorul mult dorit, decorat cu fondant! :)
Cam asa sa incheiat joaca mea, cu multa dragoste!!! 

6 comentarii:

sara & Miki spunea...

Minunata... Nici eu nu am mai facut de ceva ani ciocolata in casa. E de trecut pe lista. Pup!

Anonim spunea...

Ai facut niste martisoare delicioase draga mea! <3

Dia spunea...

Sara, si mie imi era dor sa fac!Multumesc :)pupici

Dia spunea...

Angi, iti ofer cu drag unul! :) puup

Liliana Toma spunea...

tare mult imi plac!!!Ai niste idei minunate!!

Dia spunea...

Multumesc Liliana! te pup :*