sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Tort cu floricele de porumb si ciocolata

Poate nu o sa va vina sa credeti, dar chiar asa este......Ideea?! Nu, nu imi apartine, dar cum imi sta in caracter, mi-am pus si eu amprenta. Reteta am preluat-o de la renumitul bucatar Jamie Oliver, pe care am vazuto la tv paprika. El nu a dat cantitati in emisiune, dar cum am ochiul format, am decis sa o fac si eu, si apoi s-o impartasesc cu voi, cu cantitatile puse de mine.

Ingrediente:
- 60 gr floricele porumb gata facute( am folosit porumb cu unt pentru microunde)
- 3 linguri miere
- 3 linguri cocos
- 150 gr fructe confiate( papaya, merisoare, stafide)
- 100 gr marshmallow taiate bucati mici
- 250 gr ciocolata neagra
- 15 linguri frisca lichida
.....si amprenta mea:
- 1 lingurita de scortisoara
- 1 varf de lingurita cuisoare macinate
- 50 gr biscuiti amaretti (sfaramati)

Ingrediente pentru glazura:
- 100 gr ciocolata cu lapte + 10 linguri frisca lichida
- 100 gr ciocolata alba + 5 linguri frisca lichida
- fructe confiate si jeleuri
Floricelele de porumb se amesteca cu cocosul, fructele confiate, marshmallow, mierea si mirodeniile. Ciocolata se topeste la microunde apoi treptat se adauga cate o lingura de frisca pana se omogenizeaza. Se toarna peste floricele si se amesteca foarte bine.
Intr-un castron rotund, punem o hartie de copt( o puteti uda putin sa se lipeasca de peretii castronului), se pune compozitia si se preseaza foarte bine. La final se presara biscuitii.
Se da la frigider pt cca 30 min, pana se intareste. Dupa ce sa intarit, se rastoarna usor pe o farfurie.

Se pregateste glazura de ciocolata cu lapte. Se topeste la microunde, apoi se adauga treptat frisca lichida. Se toarna peste blatul de floricele si se niveleaza.
La fel se procedeaza si cu ciocolata alba, si se decoreaza dupa imaginatie.
O felie pentru voi! :)

Nota:  puteti renunta la miere daca nu il doriti foarte dulce.

Enjoy!

2 comentarii:

Timea spunea...

Ce minunat arata!

Dia spunea...

Multumesc mult, draga Timea! te pup