miercuri, 13 februarie 2013

Curry de legume

De curand am mai investit intr-o carte de bucate. E scumpa, ce-i drept, dar isi merita toti banii! Este vorba de "Gateste cu pasiune - Nigella Lawson". Imi place nespus de mult stilul ei, si felul cum abordeaza tot ce tine de bucatarie.
Reteta aceasta ii apartine in totalitate, fara nici un pic de modificare!

Ingrediente:
- 2 linguri ulei aromat cu usturoi ( eu am folosit 4 catei de usturoi razuiti)
- 1 ceapa curatata, taiata marunt
- 1 praf de sare de mare
- 1 ardei iute verde, fara seminte si tocat fin ( eu am folosit cam 3 cm de ardei iute rosu)
- 2 cm ghimbir razuit
- 1/2 lingurita fulgi de chili zdrobiti ( eu am pus pasta de chili)
- 1 lingurita curcuma (turmeric)
- 1 lingurita chimen macinat
- 1 lingurita coriandru rasnit
- 1 lingurita ghimbir pudra
- 1 conserva (400ml) cu lapte de cocos
- 600 ml supa de legume (sau apa)
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita pasta de tamarind (atentie, ca este foarte acra, puteti pune pt inceput, chiar jumatate, si daca doriti mai intens gustul acrisor, puteti completa)
- 350 gr conopida, rupta buchetele
- 350 gr buchetele de broccoli
- 100 gr fasole verde ( eu am pus galbena)
- 125 gr boabe de porumb ( am folosit din conserva)
- 150 gr mazare congelata
- marar sau coriandru tocat , sau amestec
Preparare:
- Incalzeste uleiul intr-o cratita cu fundul gros si prajeste ceapa presarata cu sare, pana cand incepe sa se inmoaie, apoi adauga ardeiul iute tocat,ghimbirul razuit si amesteca din cand in cand, timp de un minut.

- Adauga fulgii de ardei iute, curcuma, chimenul coriandrul si ghimbirul pudra. Amesteca bine si mai lasa pe foc un minut, inainte de a turna laptele de cocos, supa, zaharul si pasta de tamarind. Amesteca bine sa se intrepatrunda aromele.

- Lasa sa dea in clocot, apoi adauga pe rand buchetelele de conopida, broccoli, mazarea. Lasa totul sa fiarba 10 min, apoi adauga porumbul. Verifica legumele dupa aprox. 5 min, ca sa vezi daca sunt aprope gata, si daca este nevoie mai lasa-le sa fiarba.

- Spre final, condimenteaza cu sare dupa gust. In momentul servirii se presara deasupra coriandrul tocat.

Serveste mancarea cu lipie calda, asta am avut eu in plan, sa prepar o lipie chappati, dar nu am mai avut timp. Am servit alaturi de un orez cremos si aromat cu coriandru si turmeric.

Mi-a placut foarte mult acest fel de mancare, as fi mancat cu polonicul din oala!!! Sper sa va placa si voua! 

Enjoy!

Niciun comentariu: