sâmbătă, 6 aprilie 2013

Canneles cu vanilie si alte arome

Caldura inca se lasa asteptata. Vestul tarii inca e gri si temperaturi scazute. Nu, nu va zic starea vremii, doar am vrut sa va arata cum imi luminez si imi incalzesc zilele pana la mult asteptata vara.
Imi doream de mult sa ma joc cu culorile, asa ca zilele trecute, cand afara inca ploua, m-am apucat de minunile astea. Li se spune canneles, cred ca din cauza formelor in care se coc.
Forma am castigat-o in urma unui concurs, cred ca v-am mai povestit pe aici. Dar sa revenim la ....canneles. 
Ce am folosit:
- 2 oua
- 150 gr zahar
- 150 gr unt topit
- coaja razuita de la o portocala
- zeama de la o portocala
- coaja razuita de la o lamaie
- zeama de la jumatate de lamaie
- 2 plicuri zahar vanilat
- 1 lingurita rasa praf de copt
- jumatate lingurita bicarbonat
- 300 gr faina

Preparare:
Se amesteca ouale intr-un castron larg. Se adauga zaharul se se amesteca pana se omogenizeaza bine. Se toarna untul topit cald, se incorporeaza pana se topeste zaharul. Se adauga esenta, coaja razuita, praful de copt, de bicarbonat, si se amesteca . La final se incorporeaza faina.
Compozitia obtinuta, am pus-o cu ajutorul unei linguri in formele unse cu unt. 
Daca nu aveti forme de canneles, puteti folosi forme obisnuite de muffins.
Se dau la cuptor, incins in prealabil, cca 25- 30 min, pana se rumenesc usor si trec testul cu betisorul.

Dupa ce s-au racit, le-am taiat capacelul, si le-am ornat cu ganache de ciocolata alba, pe care am impartit-o si am colorat-o cu coloranti alimentari wilton.

Ganache de ciocolata alba:
- 200 gr ciocolata alba topita la microunde, amestecata cu 200 gr frisca lichida mixata bine.
Si pentru ca imi doream muuuult un astfel de buchet de flori, o parte din compozitia de aluat, am copt in forme de mini-muffins.
Sper sa va placa si voua! :)

Enjoy!

Niciun comentariu: