marți, 9 aprilie 2013

Negresa cu caise - de post

Pana la Sfintele sarbatori de Pasti, la mare cautare sunt prajiturile si mancarea de post. Incerc si eu pe cat posibil sa ma conformez cerintelor! Reteta aceasta am luat-o de la Miha Simiuc, careia ii multumesc mult ca ma scos din impas....mai ales cand intru in pana de idei. Reteta ei o gasiti aici
Eu am inlocuit dulceata de trandafiri si am pus mai putina nuca....ca atat aveam in casa.

Ingrediente blat:
- 2 cani faina (am folosit cana de 250 gr)
- 100 gr zahar ( as fi pus chiar 150 gr)
- 3 linguri cacao
- 100 gr nuca macinata
- 2 lingurite praf de copt
- 1 cana si jumatate de apa plata ( ea a pus minerala)
- 1/2 cana de ulei
- 300 gr gem de caise ( al meu a fost mai lichid, fiind home made)

Ingrediente pentru glazura:
- 2 linguri cacao
- 3 linguri zahar
- 1 lingura ulei
- jumatate sticluta esenta de rom
Intr-un castron se amesteca faina cu zaharul, cacaoa, praful de copt si nuca macinata. Se toarna apoi apa  si uleiul, omogenizand bine cu un tel. La sfarsit se incorporeaza dulceata, amestecand bine.
Se toarna compozitia intr-o tava (20/30) tapetata cu hartie de copt, se da la cuptor (incins in prealabil) pana suprafata prajiturii devina ferma la atingere si trece testul cu betisorul. 
Dupa ce se scoate din cuptor, se scoate si din tava si se lasa la racit.

Glazura:
Se pun ingredientele intr-un ibric, se pun pe foc si se fierb cca 2-3 min. Se lasa putin la racit apoi se toarna peste prajitura .Se taie dupa dorinta.
Am decorat cu fructe de padure pe care le-am decongelat.
Enjoy!

6 comentarii:

Unknown spunea...

Cat de bine arata!!!! Super ;)

Dia spunea...

Multumesc draga mea! :*

Timea spunea...

Arata perfect! As infuleca si eu vreo 2 buc :)

Dia spunea...

Timea, te astept cu drag! :*

Biochimist la cratita spunea...

Superba negresa ta!

Dia spunea...

Multumesc frumos, Alina! :)