marți, 14 mai 2013

Chec din albusuri cu caramel si fructe de padure

Cred ca tuturor ne raman albusuri de ou de la diverse preparate. Asa mi sa intamplat si mie. M-am tot gandit ce sa fac cu ele, gandul imi zbura la o Pavlova.....dar de frica sa nu ratez, m-am razgandit destul de repede. 
Zilele trecute am cumparat cutii de lapte condensat, cu gandul sa le fac caramel sau dulce de leche, cum i se mai spune. Sunt simplu de facut, doar fierbi cutiile in apa, invelite intr-un prosop, timp de 2 ore, sau 1 ora, in functie de consistenta pe care o doresti. Eu le-am fiert 2 ore. Dar sa revenim la checul nostru.

Ingrediente:
- 7 albusuri de ou ( puteti folosi si 6 sau 5, dar sa coaceti checul intr-o tava mai mica)
- 8-9 linguri de zahar
- 4 linguri ulei
- 7 linguri rase de faina
- 1 lingurita rasa de praf de copt
- 1 varf lingurita bicarbonat
- cateva picaturi esenta de trandafiri ( sau vanilie)
- 100 de grame fructe de padure (congelate)
- caramel ( puteti folosi si pe cel din comert, numai ca acela este mai lichid) 

Albusurile se mixeaza bine, apoi se adauga treptat cate o lingura de zahar. Dupa ce am incorporat zaharul, am adaugat lingurile de ulei, esenta, praful de copt, bicarbonatul, am omogenizat cu mixerul. La final am incorporat usor , treptat, lingurile de faina.
Tava de copt ( a mea are lungimea de 31 cm, daca faceti cu mai putine albusuri, preferabil sa fie mai mica in lungime) , unsa cu unt si tapetata cu faina, se toarna jumatate din compozitie, se presara fructe de padure iar pe mijloc se intinde caramelul (putei folosi si capsuni proaspete taiate bucati mici) , apoi se toarna cealalta jumatate de compozitie. Deasupra se presara fructele ramase.
Se da la cuptor, incins in prealabil, pana se rumeneste si trece testul cu betisorul.
Delicios, pufos si aromat! O nebunie! 

Enjoy! :)

Niciun comentariu: