sâmbătă, 11 mai 2013

Ciocanele de pui africane


O reteta care mi-a atras atentia inca de cand am inceput sa rasfoiesc prima data cartea de bucate a Nigellei Lawson. Se poate face si cu carne de porc, dar ...atat eu cat si Nigella, preferam carnea de pui. 

Ingrediente pentru 4 - 8 portii:
- 80 ml sos Worcestershire
- 4 lingurite ketchup
- 2 lingurite pudra de mustar (eu l-am inlocuit cu mustar normal)
- 1 lingurita ghimbir macinat
- 4 linguri gem de caise
- 1 ceapa medie curatata si taiata marunt
- 8 ciocanele de pui
- 4 catei de usturoi zdrobiti amestecati cu 4 linguri de ulei
- cartofi taiati in marimea dorita in functie de numarul de persoane.
- 1 lingurita rasa de rozmarin macinat.

Intr-un vas, se amesteca sosul Worcestershire, ketchupul, mustarul pudra sau normal, ghimbirul, gemul si ceapa. Se introduc ciocanelele spalate si crestate in vas, se amesteca si se lasa la marinat timp de 2-3 ore (daca e posibil, chiar o noapte).
Cartofii taiati si spalati, se asezoneaza cu sare, piper si rozmarin.
 Cand asezati ciocanelele in tava , turnati si uleiul cu usturoiul peste ele, puneti cartofii printre bucatile de carne apoi se acopera tava cu o folie de aluminiu.
 Se lasa la cuptor timp de 45 min pana la o ora. Verificati la 30 de min, daca cartofii sunt inmuiati, luati folia de aluminiu si lasati sa se rumeneasca impreuna cu ciocanelele de pui.

Am servit cu o salata de cruditati.
Pofta buna si un weekend minunat! :)

Niciun comentariu: