joi, 11 iulie 2013

Negresa cu visine

Cand vrei ceva bun si rapid, apelezi la retetele copilariei. E delicioasa, pufoasa, usor umeda.....ce mai, ti se topeste in gura! :)

Ingrediente pentru blat:
- 200 gr ciocolata neagra
- 150 gr unt
- esenta de rom
- 3 oua
- 150 gr zahar
- 150 gr faina
- 1 lingurita praf de copt
- o mana de visine spalate si curatate de samburi ( cca 150 gr)

Ciocolata si untul le-am topit la microunde, dar merge si pe baie de aburi. Ouale le-am mixat bine cu zaharul, apoi am adaugat ciocolata topita, praful de copt, esenta iar la final am incorporat usor faina.
Intr-o tava de yena (30/20) unsa cu unt si tapetata cu hartie de copt, am turnat compozitia,  am asezat visinile curatate si am dat la cuptor (incins in prealabil) cca 30 - 40 min, in functie de cuptor, pana a trecut testul cu betisorul. 
Suprafata nu trebuie sa fie prea uscata.
Ingrediente pentru toppingul de ciocolata:
- 100 gr ciocolata toffe (puteti folosi pe cea care o preferati)
- 10 linguri frisca lichida
Ciocolata am topit-o la microunde, apoi am adaugat frisca. Daca se ingroasa in timp ce incorporati frisca, o mai dati cateva secunde la microunde sa se inmoaie.

Ingrediente pentru crema de visine:
- 500 gr visine spalate si curatate de samburi
- 200 gr frisca
- 100 gr branza dulce ( optional)
- 10 gr gelatina
Visinile le-am mixat cu mixerul vertical pana s-au facut suc. Frisca am mixat-o, am adaugat branza, 3-4 linguri zahar pudra, zahar vanilat, apoi am adaugat sucul de visine.
Gelatina am pus-o intr-o cescuta si am pus cateva lingurite de apa, atat cat sa o acopere. Dupa ce sa umflat, am dat-o la microunde cateva secunde pana sa topit, apoi am adaugat-o in crema . Am mixat bine si am dat-o putin la frigider, pana sa intarit putin.
Dupa ce blatul sa racit, l-am taiat, si am decorat cu cioco, crema si visine.

Enjoy! :)

2 comentarii:

Timea spunea...

O bunatate de prajitura!

Dia spunea...

Multumesc Timea, chiar asa este! :)